Summer Recipes – creating an e-book

17.06.2019
W maju rozpoczęliśmy nasz autorski projekt stworzony z myślą o uczniach klasy II Technikum żywienia i usług gastronomicznych, którzy na zajęciach języka angielskiego zawodowego przygotowywali przepisy na dania idealne na lato. I to właśnie przepisy stanowiły główną część naszej publikacji, którą stworzyliśmy wspólnie ze szkołami Shkolla e Mesme Tregtare w Vlora, w Albanii i National College Vasile Goldis w Arad, w Rumunii. 
Nasza praca była podzielona na cztery etapy:- poznaliśmy cele projektu oraz szkoły partnerskie,- przygotowaliśmy opis naszej grupy, naszej szkoły i naszych zainteresowań oraz zapoznaliśmy się z grupami z Albanii i Rumunii, – przygotowaliśmy przepisy na dania idealne na lato i zdjęcia pokazujące nasze potrawy,- przygotowaliśmy opis naszych miejscowości celem zaproszenia naszych partnerów do naszego kraju.
Nasze aktywności można sprawdzić w przestrzeni TwinSpace https://twinspace.etwinning.net/88584/home
Natomiast na genial.ly możecie obejrzeć prezentację z całego projektu https://view.genial.ly/5d035e165d62730f7082662f/presentation-etwinning-project-summer-recipes <3
A teraz zachęcamy do pobierania e-booka i korzystania z przepisów naszych i naszych partnerów 🙂http://bit.ly/2XpBePP
Całej grupie projektowej serdecznie gratuluję i dziękuję za ogrom pracy, jaką włożyli w trakcie naszego projektu.


Becoming a teacher for one day

30.09.2019
„Becoming a teacher for one day on the occasion of the European Languages Day: make us discover your language!” to projekt eTwinning, w który zaangażowała się klasa IV TIŻ (grupa: Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych) w związku z niedawno obchodzonym Europejskim Dniem Języków.
Projekt polegał na wcieleniu się w rolę nauczyciela i nauczeniu innych swojego języka. Postanowiliśmy więc przygotować lekcję języka polskiego jako języka obcego, podczas której powtarzaliśmy słownictwo związane z miejscami w mieście oraz pokazywaliśmy naszym partnerom cztery miasta Polski i uczyliśmy ich 4 wyrażeń związanych z tymi miastami. Lekcję poprowadziła uczennica kl. IV TIŻ, Malwina Majcher, a wzięli w niej udział uczniowie klasy IV TIŻ, nauczyciel języka angielskiego, Pani Ewa Orzeł-Sobczyk oraz Dyrektor Szkoły, Pani Agnieszka Marcinkowska-Beznosik. 

Narzędzia, jakie wykorzystaliśmy do naszego projektu to:• PADLET – na padlecie przedstawiliśmy siebie koncentrując się na naszych doświadczeniach związanych z nauką języków obcych  https://padlet.com/ewa_orzel_sobczyk/atf3isc26af5
• Genial.ly – przy pomocy Ganial.ly przygotowaliśmy prezentację na naszą lekcję, która zawierała zarówno zdjęcia czterech miast naszego kraju, które przedstawiliśmy partnerom, jak również 4 wyrażenia, których chcieliśmy ich nauczyć – https://view.genial.ly/5d86054e1280a80f49a5ab98/presentation-lets-learn-polish-together
• Vocaroo – przy pomocy Vocaroo nagraliśmy 4 wyrażenia w języku polskim, których chcieliśmy nauczyć naszych partnerów i w postaci QR kodów dodaliśmy je do naszej prezentacji,
• Kody QR  – przygotowaliśmy kartę pracy dla naszych partnerów, która zawierała kody QR kryjące różne miejsca w mieście – nasi partnerzy muszą to teraz odkodować i podpisać,
• Kahoot Challenge – zaprosiliśmy naszych partnerów do udziału w quizie Kahoot, który stworzyliśmy na podstawie naszej lekcji – https://kahoot.it/challenge/0165535
Projekt, który kończymy uświadomił nam, jak ważna jest znajomość języków obcych w dzisiejszym świecie. Działania wszystkich partnerów projektu, w tym oczywiście nasze, zostały umieszczone na platformie TwinSpace i teraz my możemy nauczyć się podstawowych wyrażeń w języku francuskim, hiszpańskim czy ukraińskim, a nasza lekcja będzie wyświetlana przez naszych partnerów, którzy będą uczyć się języka polskiego. Przy realizacji projektu nasi uczniowie poczuli też jak trudna, stresująca i wymagająca jest praca nauczyciela, i jak czasochłonne jest przygotowanie do zajęć. 


Cuisinie, culture and dishes in one recipe book

25.06.2020
Od kwietnia 2020 roku realizujemy w szkole projekt eTwinning ze szkołą Oran Okullari w Istanbule, w Turcji. W projekt zaangażowane zostały uczennice klasy I TIŻ w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych, które od kwietnia pisały przepisy na ulubione dania kuchni polskiej. Dania zostały najpierw skrupulatnie przygotowane, obfotografowane i opisane w języku angielskim. Grupa z Istanbulu opracowywała dania kuchni tureckiej a wszystkie przepisy opublikowaliśmy we wspólnym eBooku.
Dodatkowo, z uczniami z Oran Okullari poznawaliśmy się poprzez zamkniętą grupę na komunikatorze WhatsApp, co pozwoliło nam na praktyczne użycie języka angielskiego.
Zachęcamy do zapoznania się z naszymi przepisami! Mamy nadzieję, że odważycie się i spróbujecie przygotować coś pysznego! 🙂 
Nasz wspólny eBook z cudownymi przepisami znajdziecie tutaj
https://drive.google.com/file/d/1ajFo4vVV6_QytyxA1pZcggBvEkDCW-ab/view?usp=sharing


Bibliotherapy

12.06.2021
Kochani, przedstawiamy Wam wspaniałe podsumowanie naszego projektu! Wirtualną wystawę naszych prac, która została przygotowana w programie ARTSTEPS.
https://www.artsteps.com/view/60c0abb05fbdfe15bd3a937e/…

I jeszcze na sam koniec zaproszę Was tutaj, na padlet, na którym znajdziecie materiały, które powstały w trakcie całego naszego projektu! Dziękuję Wam za pracę, zaangażowanie i wsparcie! Jestem z Was szalenie dumna!

https://tr.padlet.com/sidaltt/lubpxcdksa5krro7?fbclid=IwAR3YcFjCCkAO3visnU89dT9_Hek5fZWUmQ5hza8R9Oq-bLKUocRDqROkuGU
EWA ORZEŁ-SOBCZYK szkolny koordynator projektu


10.06.2021
Nasz eTwinningowy projekt już prawie się zakończył. Oficjalne spotkania już za nami. Teraz tylko podsumowujemy naszą kilkumiesięczną pracę i…dziękujemy sobie wzajemnie za świetną współpracę! 

Poniżej przedstawiamy Wam e-pocztówki, jakie otrzymaliśmy od szkół partnerskich z podziękowaniem za wspólną pracę. A na samym końcu zobaczyć możecie nasze e-pocztówki, które wysłaliśmy do dwóch szkół w Turcji Możemy zobaczyć na nich jakie cudowne miejsca w Turcji polecają nam nasi przyjaciele ✈️ oraz do jakiego miasta w powiecie pilskim zapraszamy ich my! 
Pozdrawiam serdecznie, Ewa Orzeł-Sobczyk


28.05.2021
Dzisiaj w godzinach popołudniowych odbyło się nasze ostatnie spotkanie z młodzieżą turecką.
Spotkanie, jak zawsze, odbyło się na platformie zoom i zostało dzisiaj podzielone na dwie części. Najpierw koordynatorzy projektu podsumowali całe przedsięwzięcie po czym głos zabrali uczestnicy i opowiedzieli o swoich ulubionych momentach w trakcie całego projektu.
W drugiej części spotkania uczestnicy zostali podzieleni na grupy i mieli czas dla siebie. Rozmawialiśmy o sobie i naszych zainteresowaniach, o naszych krajach i podróżach. Uczyliśmy się podstawowych słówek tureckich i polskich i wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że zdecydowanie powinniśmy się spotkać na żywo!

Było to bardzo emocjonujące spotkanie bo poniekąd było naszym projektowym pożegnaniem i zwieńczeniem czteromiesięcznej pracy. Po raz kolejny dziękuję naszej młodzieży, bez której nic by się nie udało! Kochani, daliście radę mimo, że było naprawdę ciężko i nie raz musieliście wychodzić ze swojej strefy komfortu! Daliśmy radę i to jest najpiękniejsze!


09.05.2021
Dzisiaj przypada Dzień eTwinnigu i Dzień Europy. Cieszymy się, że i my możemy być częścią tej wspaniałej europejskiej społeczności! Happy eTwinning Day!


23.04.2021
Dziś Światowy Dzień Książki ❤️Idealna data na premierę naszych zwiastunów, które przygotowaliśmy wspólnie z uczniami z Turcji w ramach projektu.

Zapraszamy do obejrzenia efektów naszej pracy https://padlet.com/sidaltt/xi5cpvy5z1kmczwy

Pozdrawiam serdecznie,Ewa Orzeł-Sobczyk


22.03.2021
Dzisiaj w godzinach popołudniowych odbyło się kolejne spotkanie z młodzieżą z Turcji. Dzisiaj, w związku z jutrzejszym Światowym Dniem Książki, w programie Canva projektowaliśmy zakładki do książek. Tutaj możecie zobaczyć efekty naszej pracy https://padlet.com/sidaltt/1y77wohqha53y2ru

Ostatnie tygodnie były dla nas bardzo pracowite bo w naszym projekcie przyszedł czas na wymianę informacji kulturowych. Najpierw to my zastanawialiśmy się, czego chcielibyśmy dowiedzieć się o Turcji i jej mieszkańcach i stworzyliśmy listę pytań dla naszych partnerów, a potem odpowiadaliśmy na pytania nowych kolegów.

Nasze odpowiedzi możecie znaleźć tutaj 
https://youtu.be/z5J4TW0k-24

A odpowiedzi tureckich partnerów na nasze pytania znajdziecie tutaj 
https://www.youtube.com/watch?v=sGtwaq7j7hQi
tutaj 
https://www.youtube.com/watch?v=N5wfXq36vyU

Nasza młodzież naprawdę się napracowała – jestem bardzo dumna z wszystkich bo rzeczywiście dali z siebie wszystko!!!!Wielkie brawa dla naszych uczniów!

Poniżej zapraszamy też na padlet, gdzie możecie zobaczyć nasze wszystkie zakładki  https://padlet.com/sidaltt/1y77wohqha53y2ru


24.03.2021
W tym tygodniu odbyło się na zoomie kolejne spotkanie z młodzieżą z Turcji w ramach projektu. Zbliżamy się do głównego zadania projektu, czyli stworzenia zwiastunów naszych ulubionych książek. Na spotkaniu omawialiśmy temat muzyki i jej wpływu na nasze samopoczucie oraz wybraliśmy utwory, które mają na nas wręcz terapeutyczne działanie, i których fajnie słucha się przy czytaniu. Za pomocą programu Canva stworzyliśmy też plakat z naszymi propozycjami muzycznymi. Wszystkie utwory zostały zebrane na wspólnym padlecie i możecie je odsłuchać tutaj
https://padlet.com/sidaltt/1y8mes8c95og0ogh
Enjoy


01.03.2021
W ostatni czwartek odbyło się nasze kolejne spotkanie na zoomie z uczniami z Turcji. Tym razem decydowaliśmy się już na książkę, którą będziemy w najbliższych tygodniach opisywać. Koordynatorka z Turcji, Tumay Yer, opowiedziała uczniom o funkcjach padletu i wyjaśniła młodzieży jak wstawić zdjęcie okładki książki na padlet.I już dzisiaj możemy pochwalić się gotowym padletem z naszymi książkami – zobaczcie sami jakie cuda Wam niedługo opiszemy
https://padlet.com/sidaltt/xi5cpvy5z1kmczwy

W drugiej części spotkania nasz szkolny koordynator, Pani Ewa Orzeł-Sobczyk, przedstawiła uczestnikom projektu stronę voki.com i po krótkim szkoleniu przygotowaliśmy swoje mówiące awatary. Niektórzy uczniowie zdecydowali się na wersję, w której to program przeczytał przygotowany przez nich opis siebie, a niektórzy nagrali swój opis i dodali do awatara. Wszystkim poszło fantastycznie! Na kolejnym padlecie możecie zobaczyć nasze awatary, a co za tym idzie poznać wszystkich uczestników projektu https://padlet.com/sidaltt/69y0yctc4mv31ami
Zachęcamy do zapoznania się z naszą pracą. Dajcie znać, jak nam poszło! 

Pozdrawiam serdecznie,
Ewa Orzeł-Sobczyk


18.02.2021
Dzisiaj odbyło się kolejne spotkanie online ze szkołami partnerskimi. Omówiliśmy cele projektu i przygotowaliśmy kalendarz na cały rok. Byliśmy podzieleni na grupy i każdy zespół przygotowywał grafikę dla innych miesięcy. Projekty kalendarzy zostały stworzone w programie canva i zawierają oczywiście logotypy i atrybuty biblioterapii. Brawa dla naszych uczniów, którzy wychodzą ze swojej strefy komfortu i uczestniczą w tych spotkaniach. Lepszej możliwości do nauki języka angielskiego nie możemy Wam obecnie zorganizować!
Brawo Wy


15.02.2021
W ramach projektu eTwinning pn. Bibliotherapy, który rozpoczęliśmy tydzień temu odbyło się już pierwsze spotkanie za pomocą aplikacji 'zoom’. Uczestnikami projektu są uczniowie z Çapa Science High School i Bahçelievler Anatolian High School z Turcji oraz oczywiście reprezentanci naszej szkoły. Podczas pierwszego spotkania online młodzież głosowała nad oficjalnym logotypem projektu i wspólnie pracowali nad projektem plakatu. Bardzo cieszymy się, że udział w projekcie daje nam tak wspaniałe możliwości pracy nad językiem angielskim. A jeszcze bardziej się cieszymy, że już w najbliższy czwartek kolejne spotkanie na zoomie


11.02.2021
Książka to lekarstwo dla duszy a biblioteka to jej szpital… Słyszałeś to pewnie wiele razy! Tak się składa, że my też! Przy czym, my mocno w to wierzymy! I właśnie dlatego przyjęliśmy zaproszenie do projektu eTwinning pod nazwą Bibliotherapy i przez najbliższe tygodnie będziemy Wam udowadniać, że książki są najlepszą formą terapii. W projekcie biorą udział uczniowie klasy I TIŻ i II TIŻ, a jego cele to przede wszystkim rozwój kompetencji językowych i społecznych poprzez kontakt z rówieśnikami z Turcji, zredukowanie stresu wywołanego przez pandemię oraz praca nad kompetencjami cyfrowymi, gdyż wszystkie etapy projektu wymagają od nas wykorzystania najnowszych narzędzi internetowych. Do tej pory uczniowie zaprojektowali logotypy projektu w programie canva, nasze propozycje przedstawiamy poniżej, a do jutra wieczora trwa głosowanie przy pomocy mentimeter na logotyp, który będzie reprezentował cały projekt. Będziemy Was na bieżąco informować o postępach w pracy

Skip to content