Od lutego uczniowie w zawodzie Technik Informatyk z klasy III TIŻ realizują projekt eTwinning pn. „4 SKILLS ENGLISH”. Celem projektu jest podniesienie kompetencji językowych poprzez rozwój czterech podstawowych umiejętności: pisania, czytania, słuchania i mówienia. Jak każdy projekt eTwinning, także ten, ma na celu podniesienie kompetencji cyfrowych – poznanie nowych narzędzi TIK i usprawnienie tych, z którymi uczniowie byli już zaznajomieni.
Początek projektu to oczywiście zaprojektowanie logotypów, które zostały przygotowane w programie CANVA. W tym samym programie powstała pierwsza wspólna praca – wszyscy uczestnicy przedsięwzięcia przedstawili szkoły, w których się uczą – można je zobaczyć tutaj https://www.canva.com/design/DAE2BI_3CWc/4Z1ccRXLu1ZxI-uZ0Mgymw/view?utm_content=DAE2BI_3CWc&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishpresent
Kolejnym ważnym i dużym zadaniem była praca w mieszanych grupach – uczniowie podzieleni byli na grupy i pod opieką jednego z nauczycieli pracowali nad infografiką dotyczącą wybranego sportu. Rozwijaliśmy w ten sposób umiejętność czytania ze zrozumieniem. Wszyscy kontaktowali się ze sobą poprzez platformę Twinspace i pocztę TwinMail, a prace przygotowywali w dwóch programach graficznych – Canva i Visme. W efekcie miesięcznej współpracy postawało 11 infografik na temat pływania, piłki nożnej, piłki siatkowej i piłki koszykowej. Wszystkie grafiki można obejrzeć tutaj: https://wakelet.com/wake/0JxrXvdyWIFt5ViyfVzRB
Po przedstawieniu infografik, uczniowie wszystkich szkół zapoznali się z informacjami na temat naszych sportów i wzięli udział w quizach Kahoot, które sprawdzały zrozumienie tekstów. Bardzo cieszymy się, że nasz uczeń, Igor Megger, został zwycięzcą jednego z jedenastu quizów
Kolejnym zadaniem uczniów było przygotowanie ulotek turystycznych przedstawiających nasz kraj. Celem tego ćwiczenia było usprawnienie umiejętności pisania. Klasa III TIŻ, w programie Canva, opisała polską kulturę, najbardziej popularne jedzenie i takie wspaniałe polskie miasta, jak: Warszawa, Kraków i Wrocław. Całość eBooka z wszystkimi ulotkami można obejrzeć tutaj https://www.canva.com/design/DAE8J5HOPw8/hCWzEwKO7v1czR-9j_ljtA/view?utm_content=DAE8J5HOPw8&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink
Obecnie uczniowie pracują nad umiejętnością mówienia w temacie swojej wymarzonej szkoły. W programie Voki nagrywają swoje awatary, które opowiadają jaka powinna być idealna szkoła. Powstał też akrostych – wiersz rozpoczynający się od słów ‘DREAM SCHOOL’ stworzony przez wszystkie szkoły partnerskie. Stworzyliśmy też cudowną ‘podróż wirtualną’ po szkole marzeń. Prezentacja w programie THINGLINK dostępna jest tutaj https://www.thinglink.com/video/1574396513222656001 Można naszą szkołę marzeń obejrzeć i o niej posłuchać. Nasi uczniowie nagrali część o bibliotece
Umiejętność słuchania i mówienia utrwalamy również podczas spotkań online, które odbywają się na platformie Zoom. Podczas spotkań uczniowie opisywali siebie, swoje szkoły. Podsumowali swoje infografiki i ulotki turystyczne. Biorą też udział w ankietach tworzonych przy pomocy Mentimeter czy quizach Kahoot.
Cieszymy się, że bierzemy udział w tym projekcie. Jest to dla nas ogromna szansa i przyjemność. Współpraca ze szkołami partnerskimi jest niezwykle owocna, a nasz angielski coraz lepszy
Ewa Orzeł-Sobczyk
CKZIU w Wyrzysku